Atletiek in corona-tijd: regels en richtlijnen

Veilig samen sporten

Voordat je gaat starten met sporten in groepsverband is het goed om na te denken over je eigen risico’s en/of je er fijn bij voelt. We hebben veiligheids- en hygie╠łnemaatregelen genomen om de kans op besmetting van het coronavirus zo klein mogelijk te maken en hopelijk te voorkomen, maar we kunnen het natuurlijk niet uitsluiten. Deze regels zullen hieronder herhaald worden. Lees ze goed door!

 

Lees hier het protocol voor de wegatletiek

 

Uitgangspunten

  • Pupillen trainen onder begeleiding buiten. Hiervoor geldt de 1,5 meter maatregel NIET. Wel houden de pupillen 1,5 meter afstand tot de trainers.
  • Junioren trainen onder begeleiding buiten MET 1,5 meter afstand van elkaar en van de trainer.
  • In de openbare ruimte en op de accommodatie hardlopen en atletiek beoefenen in groepsverband voor alle leeftijden is toegestaan mits er 1,5 meter afstand tot elkaar wordt gehouden. Vermijd drukte.
  • Iedereen dit tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen gegeven. Raadpleeg desnoods je huisarts.
  • We hebben helaas geen mogelijkheden om niet-leden welkom te heten, aangezien we dan niet verantwoordelijk kunnen zijn voor uit uitvoeren van de veiligheids- en hygie╠łneregels.
  • De wc's en kleedkamers zijn gesloten! Alleen te gebruiken bij hoge nood (dus in principe niet).
  • Was voor de training je handen.
  • Schud geen handen.
  • Gebruik je eigen bidon (met naam).
  • Hoesten en niezen in je elleboog.
  • Ga na de training zo snel mogelijk naar huis.
  • Was thuis je handen.

 

Thuisblijven

  • BLIJF THUIS bijtekenen van ZIEK-ZIJN in de afgelopen 24uur: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, benauwdheid of koorts. Indien atleten bekend zijn met hooikoorts dan zijn ze welkom.
  • BLIJF THUIS als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 graden) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als desbetreffende persoon 24 uur klachtenvrij is, dan kan je weer trainen.
  • BLIJF THUIS als iemand in je huishouden positief getest is op het coronavirus. 14 dagen na het laatste contact mag je komen trainen.
  • BLIJF THUIS minimaal 7 dagen thuis als je het coronavirus hebt gehad en een positieve coronatest.
  • BLIJF THUIS bij een opgeleide thuisisolatie omdat je in contact geweest met een persoon met het coronavirus. De GGD zal aangeven wanneer de thuisisolatie is opgeheven.
  • GA DIRECT NAAR HUIS wanneer er tijdens sporten klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid, koorts of buikklachten.

 

Halen en brengen pupillen

  • Kom liefst met de fiets.
  • Parkeer de auto op het parkeerterrein.
  • De grote poort staat open, zodat iedereen met social distance kan binnenkomen.
  • Binnen de poort is de ‘KISS-zone’. Neem direct afscheid van je kind en verlaat het terrein.
  • Het kind gaat achter het lint staan, waar hij/zij de handen kan desinfecteren en zijn mede atleten kan ontmoeten.
  • In de ‘KISS-zone’ zal een HAC-vrijwilliger aanwezig zijn.

 

Aangepaste trainingstijden

De trainingstijden zijn aangepast. Je vindt ze hier