Atletiek in corona-tijd: regels en richtlijnen

 

Veilig samen sporten

We kunnen weer trainen! Ook de kantine, kleedkamers en het krachthonk zijn open.

Lees hier de actuele richtlijnen, maatregelen en trainingstijden!

 

Uitgangspunten

  • Social distancing (1,5 meter afstand). Uitzondering tot en met 18 jaar. Wel tot de trainer 1,5 meter afstand bij voorkeur en indien mogelijk.
  • Was je handen voor komst naar de atletiekbaan en bij thuiskomst. We stoppen met handdesinfectans.
  • Vermijd geforceerd stemgebruik: zoals zingen en schreeuwen.
  • Beperken fysiek contact: geen handen schudden e.d.
  • Houden aan hygiëne-maatregelen: zie document
    Iedereen dit tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen gegeven. Raadpleeg desnoods je huisarts.
     

Trainingstijden en toeschouwers

Kijk goed naar de trainingstijden. Voor de MILA-atleten zijn deze veranderd. De pupillen tijden gaan na de vakantie weer terug naar de oude tijden. Wel is er goed nieuws voor ouders van pupillen en junioren. Zij mogen als toeschouwers aanwezig zijn in kantine en langs de baan. Natuurlijk wel op 1,5 meter afstand én zonder gezondheidsklachten. Ouders zijn dus ook zelf verantwoordelijk voor het afleveren van hun kind op het sporterrein. Er zal geen oversteekhulp aanwezig zijn.

 

De trainingstijden zijn aangepast. Je vindt ze hier