Groep 1

Groep 1

 

Gedetailleerd trainingsprogramma voor groep 1 (Start-to-Run, Run-to-Start en Run-to-Ten) wordt tijdens de training aan de deelnemers kenbaar gemaakt.

 

De trainingen van Start-to-Run zijn alleen op zaterdagochtend. Gedurende 7 weken wordt getraind naar 25 minuten achtereen te kunnen (hard)lopen.

Onder deskundige leiding wordt een beproefd programma van de Atletiek Unie doorlopen.

 

De trainingen van Run-to-Start zijn op woensdagavond en zaterdagochtend.  Door twee keer per week te trainen zullen de prestaties aanzienlijk verbeteren.

Gedurende 8 weken wordt getraind naar 5 kilometer achtereen te kunnen (hard)lopen. De periode wordt afgesloten met een 5 kilometer wedstrijd: ' HAC-Zomerloop of HAC-Winterloop'.

 

De trainingen van Run-to-Ten zijn op maandagavond, woensdagavond en zaterdagochtend. De trainingen op maandagavond zijn gericht op verbeteren van de belastbaarheid om blessures in de toekomst zoveel mogelijk te vermijden. Afhankelijk van de grootte van de groep, wordt deze maandagavond training apart gegeven dan wel samengevoegd met Core Stability training.

Gedurende 11 weken wordt getraind naar 10 kilometer achtereen te kunnen (hard)lopen. Aan het einde van deze periode kan worden aangesloten bij groep 2 of groep 3

 

Contact: recreanten@hac-helmond.nl

Trainers

Foto van Jac Laros

Jac Laros

Coördinator start to run & mila
jac.laros@hac-helmond.nl
Foto van Gonnie van Aerle

Gonnie van Aerle

Trainer
gonnie.van.aerle@hac-helmond.nl
Foto van Lorraine McNab

Lorraine McNab

Trainer & fysiotherapeut
lorraine.mcnab@hac-helmond.nl
Foto van Willeke Sismono

Willeke Sismono

Trainer
willeke.sismono@hac-helmond.nl